2 Ocak 2014 Perşembe

Sosyal Medya’daki Etkinizi Ölçen Araçlar

Sosyal ağlar üzerinde yapılan bir çok paylaşımın, tweet’in bir ölçümlemesi olduğunu duymuş muydunuz? Eğer duymadıysanız ne güzel bu yazıyı okuduktan sonra artık duymuş olacaksınız eğer duyduysanız belki başka araçları kullanmak isteyebilirsiniz.
Yukarıda yazmıştım özellikle Twitter olarak her sosyal ağlarda yaptığınız etkileşimler  bunlar videolar, yorumlar, paylaşımlar gibi gibi bir çok etkileşiminizi ölçümleyen araçlar var. Bazı şirketler bu araçların önemli olduğunu vurguladıklarını duymuştum. Örnek olarak, klout puanın kaç gibi sorular sorulmuş. Milliyette bu tarz  1 haber buldum aşağıda link’ini sizinle paylaşacağım.
Peki neler bu sosyal ağlarda etkileşimlerinizi ölçen web tabanlı araçlar?

1 – Klout
Eğer sosyal medya ile ilgileniyorsanız kullanmasanız bile bildiğiniz bir araç olarak düşünüyorum klout aracını.
Sosyal ağlarda ne kadar etkili olduğunuzu ölçmeyi hedefleyen bir araçtır. Daha uzun olarak tanımını yapacak olursak Klout, sosyal medya siteleri üzerinde bir kişinin ya da markanın ne kadar popüler olduğunu, kimleri hangi kelimelerle nasıl etkilediğini gösteren bir internet sitesidir.
Ne kadar sosyal ağlarınız burada olur ve paylaşımlarınız, etkileşimleriniz çok olursa o kadar klout puanınız yükseliyor.  Klout için giriş bildiğim kadarıyla Facebook ve Twitter üzerinden yapabiliyorsunuz.   Klout sosyal ağlarınızda giriş yap diyorsunuz ve sizden izin istiyor. İznini verdikten sonra size klout puanını veriyor fakat sadece Twitter üzerinden puan durumunuzu görüyorsunuz. Networks kısmından diğer sosyal ağları ekleyebilirsiniz.
Ben açıkcası pek sevmiyorum bu tür araçları bu yüzden uzun zamandır bakmıyordum. Şimdi bakınca durum vahim görünüyor. :)
Klout hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

Klout aracına gitmek için ; http://klout.com/

2 – Peer Index
Peer Index Klout gibi Twitter, Linkedin, Facebook, Quora ve RSS feed’ler üzerinden etki puanı uzmanlığı ölçen bir araç.
Kullanıcıların yaptığı paylaşımlar karşılaştırılarak önce uzman oldukları alan daha sonra da bu alanlarda ne kadar etkin oldukları ölçülüyor. Peer Index ile kategorilendirilen uzmanlık alanları arasında Haber ve Toplum, Teknoloji ve İnternet, Spor, İş ve Finans kategorileri bulunuyor.
Check Your Profile seçeneğine tıklayarak Twitter üzerinden giriş yapabiliyorsanız.
Peer Index ile ilgili açıkcası pek fazla yazıda bulunuyor en azından Türkçe kaynak olarak. Gerekli istek olursa beraber inceleme yazısı da yazabiliriz.
Benim bildiğim bu iki araç vardı. İnternette bir arama yaptığımda Kred adında bir araç daha olduğunu gördüm üçüncü olarak onu almak istedim.
Peer Index aracına gitmek için; http://www.peerindex.com

3- Kred
Kred aracı Klout ve Peer Index gibi Twitter, Linkedin, Facebook, Quora ve RSS feed’ler üzerinden etki puanı uzmanlığı ölçen bir araç.
Kred aracına Facebook ve Twitter üzerinden giriş yapabiliyorsunuz. Twitter üzerinden giriş yaptığımda Kullanıcı adı ve Şifre istedi tekrar.Kred aracı her ne kadar Twitter üzerinden giriş yaptığında mail ve kullanıcı adı istese de(bu olayı pek sevmiyorum) karşıma çıkan çok hoşuma gitti.
Tablo tablo şeklinde size etkileşimlerinizi sunuyor, Örnek olarak kiminle etkileşime geçtiği,aldığınız rt’ler neler, 30 günlük izleyici sayısı, nerelerde check-in yaptığını gösteriyor.  Beğendiğim bir diğer özellik Yıllara göre ve aylara göre durumlarınızı sizlerle paylaşıyor.
Kred hakkında ufak bilgi verdikten sonra gerisi sizin incelemenize bırakıyorum.
Kred aracına gitmek için ; http://kred.com
Milliyette gördüğüm haber’e gitmek için tıklayınız. Bu üç aracı birbiri ile karşılaştıran bir yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum(yazı ingilizce) yazıya gitmek için tıklayınız.
Sizin kullandığınız böyle başka araç varsa yorumlarınızla bize iletirseniz listemize ekleriz. Yararlanacağınız bir yazı olduğunu düşünüyorum. Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere.

Bu yazı Sosyal Medya Kulübü için yazılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder