22 Şubat 2014 Cumartesi

Sosyal Medya Optimizasyonu


Sosyal medya kullanıcıların sitelerinize, ürünlerine veya markanız hakkında fikir edinmek için kullandıkları platformlar olduğunu seri yazılarımızın birçoğunda söylemiştik. Sosyal medya paylaşımlarını Facebook, Twitter veya Google+ üzerinden yapıyoruz fakat ne kadar doğru şekilde yaptığımızı biliyor muyuz?

Sosyal Medya Optimizasyonu 

İki tip Sosyal Medya Optimizasyonu(S.M.O) olduğunu söylemek isterim.  Bunlardan 1. seo’ya etki edecek optimizasyonlar 2. Sosyal medya hesaplarınızın düzenlenmesi olarak basit şekilde ayırabiliriz.
Maddeler halinde size Sosyal Medya Optimizasyonu için yapmanı gerekenlerden bahsedeceğiz.
* Facebook sayfalarınızı açarken şirketine uygun kategoriyi seçmeniz önemli.
* Facebok sekmelerine diğer sosyal ağlarınızı eklemeyi unutmayın.
* Sosyal ağlarında kapak görsellerini, profil fotoğraflarını dikkat çekici görseller hazırlayarak yerleştirmelisiniz.
* Hakkında, Açıklama ve Temel bilgilerinizi doğru girdiğinize emin olun.
* Sosyal Medya hesaplarınızı birbirine bağlamayı unutmayın.
* Paylaşımlarınızı yaparken eğlenceli, samimi olun. Kullanıcağınız metnin yanı sıra resim kalitesine önem verin.
* Satın alacak bir ürüne dair post paylaşıyorsanız, dikkat çekici, yönlendirici aynı zamanda kısa metinler her zaman daha etkili olacaktır.
* Paylaşımlarınızı yaparken ilgili hashtagleri koymak büyük fark yaratıyor. Özellikle Twitter bu konuda çok etkili.
* Sitenizde paylaşım butonlarına yer verin.
* Siteniz için  Twitter Cards’ı aktif edin.
* Sitenize sosyal medya hesaplarını görünür bir şekilde yerleştirin.
* Facebook comments özelliğini yorum bölümünde kullanın.
* En çok paylaşılan içerikleri kontrol edin. Hangi sosyal ağlardan size hit geliyor bunları analiz edip o sosyal medya hesabına yatırım yapın.
* Twitter, LinkedIn gibi sosyal ağlarda kendinizi anlatan anahtar kelimeler önemlidir bunları eklemeyi unutmayın.
* Linkedin’de konunuzla ilgili gruplara katılın, aktif olarak tartışmalarda yer alın, yazılarınızı düşünceleriniz paylaşın, başkalarının yazılarını okuyun, çok şey öğrenebilirsiniz.
* Görsel kaynaklı bir iş yapıyorsanız kesinlikle Pinterest sizin için vazgeçilmez olacaktır. Özellikle ürünlerinizi pinlerken lokasyon özelliğini belirtmeyi unutmayın.
Şimdilik maddeleri burada bitireyim. Sürekli güncelleyeceğim bir yazı olacak.  
Önerebileceğim diğer konular;
Sosyal Medyada Kriz Yönetimi


Sosyal Medya Reklamları



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder