3 Şubat 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Kampanyaları


Bu yazımızda kampanya nedir, sosyal medya kampanyası neden yaptırılmalıdır ve  en iyi sosyal medya kampanyaları yapan markalardan bir kaç örnek  sizlere sosyal medya kampanyaları hakkında bilgi vereceğim.
Markalar veya kişiler etkileşimi daha çok arttırmak veya insanlara daha çok ulaşmak için markasına uyacak şekilde sosyal medya üzerinden kampanyalar yapıyor. Sosyal Medya Kampanyaları yaparken nelere dikkat edilmeli konusunda sorular çoğalıyor.  Bu soruların cevaplarını birlikte vermeye çalışalım.
Sosyal Medua Kampanyaları
Kampanya Nedir?
Firmanın ürün veya hizmetini sistematik plan ve yönetim içinde, tüketiciyi özendirerek, ilgi çekici,  belirlenmiş davranışları göstermelerini sağlamak amacıyla yapılan, geniş çaplı ve yoğun tanıtımlardır. Kısaca  söylemek gerekirse ürününüzü insanlara daha çabuk ve kolay satmak için  oluşturduğunu seçenektir.
Sosyal Medya Kampanyaları Neden Yapılmalıdır?
Sosyal Medya Kampanyaları kitleye ulaşmakta çok yarar sağlayan bir yöntem olduğunu söylerken doğru yapılan sosyal medya kampanyları olduğunuda söylemeliyim. Sosyal medyada varlığını arttırmak, hedef kitelene daha hızlı bir şekilde ulaşmak, onlarla etkileşimi arttırmak için yapılabilir diyebilirim.
 Sosyal Medya Kampanyalarından Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Özellikle ajansların markalar için sosyal medya kampanyası oluştururken markaların nelere dikkat etmesi gerektiğinden bahsetmek isterim.
* Hedefiniz niş bir kitleye mi hitap etmek yoksa genel bir kitleye mi?
* Oluşturulan sosyal medya kampanyaları hedef kitlenize ulaştı mı?
* Kampanyalarınızı ulaştığını kitle paylaşıyor mu?
* Sosyal Medya Kampanyanız bittikten sonra detaylı bir rapor dosyası alabiliyor musunuz?
* Kampanyalarınızı sizi daha bulamamış kitlelerinize doğru kanallar aracılığıyla  ulaştırabiliyor musunuz?
Sosyal Medya Kampanyalarınız için markaların sorması gereken sorular olduğunu tekrar söylemek isterim.
 En İyi(Başarılı) Sosyal Medya Kampanyaları
Bu verilerin 2013 yılına ait olduğunu belirtmeliyim.
Magnum Türkiye
Magnum Türkiye, ürünleri  Magnum Pink Nar ve Magnum Black Espresso için başlattığı Twitter kampanyası, Twitter tarafından başarı hikayesi olarak seçildi.
Magnum Türkiye, #İstanbulPinkmiBlackmi kampanyası ile piyasa payını %89,9′dan %91,9′a çıkarak Magnum Pink ve Magnum Black satışları markanın hedefini iki katına çıkardı.
Magnum Türkiye Twitter Kampanyası
OXXO
Türk giyim mağazasaı olan OXXO facebook üzerinden yaptığı sosyal medya kampanyası ile Facebook tarafından başarı hikayesi seçildi. Facebook tarafından örnek olarak gösterilip, tanıtılan OXXO, facebook kampanyası sayesinde satışlarını %30 oranında arttırdı.
OXXO Facebook Reklam Kampanyası

Facebook ve Twitter olmak üzere iki örnek bu yazımız için yetecektir diye düşünüyorum. Sağlam bir stratejiye oturmuş sosyal medya kampanyasının neler yapabildiğini iki örnekte görüyorsunuz. Unutmadan eğer markaysanız yukarada bulunan sorulara dikkat etmenizi tavsiye ederim. Yazımı buradan bitiriyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
Bu yazı Sosyal Medya Danışmanı için yazılmıştır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder